fredag 8. april 2011

Sveits er ett fantastisk pent land...

Jeg går å sanser om dagen, det er bare så pent her. Når jeg sykler ned til løpebanen, som ligger 5 min herifra, må jeg nedover noen grønne daler. De siste ukene har det vært utrolig fint vær her, en fantastisk vår. Magnolian står i full blomst, kirsebær trærne begynner vise farge, å tulipanene viser seg i alle nyanser. Når jeg kommer over tog banen åpner det seg ett vakkert landskap..Sauene breker, å kuene rauter..Det er helt grønt å frodig.. Bonden sitter å pimper på ei sveitsisk pipe, å nyter solstrålene.. Fuglene synger for full hals.. Husene er oxo noe jeg legger merke til her. Mønsteret som er på bloggen min går igjen på nesten alle hus her, noe som var en tilfeldighet..hehe..Å det er en mix av farger som er så morsom.., mange av husene ville jeg plukket med meg å oppbevart på en hylle som jeg kunne sett på hver gang jeg var i dålig humør (som selfølgelig er ekstremt sjeldent..;))..Menneskene er også litt anneledes her, å det er slett ikke så vanlig å ha barn før man har fylt 30 skjønner jeg, for jeg har allerede blitt spørt om det er mine barn eller om jeg er au pair ett par ganger..Menneskene er så åpne å hjertlig her, ALLE hilser..( noe som hører til sjendenheten i norge)..Men engelsk..det kan ikke så mange..Så jeg blir litt missforstått her og der.. I matbutikken osv..Men da gjelder det å bare smile å være hyggelig, å si "only english..sorry"..hehe... Jeg begynner med mitt gebrokken Italiensk, blandet med noe tysk å engelsk...Ikke bra. Nå hoppet jeg litt av i svigen med grønne daler å tulipaner kan jeg merke..Men, jeg ville bar skrive ned litt hvordan jeg har det her. ..Skriver mer seinere, nå er det tur til hestene som står for tur..Så mer sansing skal det bli.
Ha en riktig deilig dag alle mine venner.

Nuss nuss kose nuss..

4 kommentarer:

  1. Hei Randi!!
    Det høres super deilig ut... Det er så koselig å følge bloggen din... Du er flink til å skrive. Skal hilse masse fra Fredrik... Idag har vi revet det plateverkstedet og mye av anekset, vi skal bygge nytt aneks som skal bli leilighet.. Spennende.. Og da oppdager Fredrik skjulte skatter mens vi holder på , som han sier... Den her hadde Randi likt...
    Kos dere ikveld!
    Hilsen Ida og Fredrik

    SvarSlett
  2. Åh, så utrolig deilig det høres ut Randi, som om du koser deg skikkelig!! gleder meg masse å lese - du maler bilder for meg :) Kjempegøy å følge deg litt her... Får meg til å smile - så får jeg en liten "dæsj" med Randi iblant likevel ;) Stor klem

    SvarSlett
  3. Så kjempe koslig når dere skriver innlegg. Søte dere er.. Ja, Ida..Kan tenke meg han finner noen skatter her og der ja. Hils han så mye da, å de to søtnosene oxo..Stor klem.

    SvarSlett
  4. Edwin?? Eller Melissa som skriver?? Søtt uansett. Får jeg deg til å smile, å ikke gråte, er oppdrag fullført..heheh..Koslig da. Er jo ikke nødvendig å nevne noe negativt her synes jeg, selvom noen syns jeg er litt vell i en drømme boble, så kan de jo lete på andre blogger etter noe negativt...sant?? Jeg har det topp, å da skriver jeg om det. Gla at du følger meg. Gleder meg å se dere..Vi kommer på onsdag..klem

    SvarSlett